fbpx

Training en een druk leven.

blog
04 december 2020

Voor veel mensen is het een grote vraag hoe anderen het toch doen. Hoe combineer je sporten met een druk leven. Naast het hebben van een baan of studie, een relatie, een sociaal leven en dan misschien ook nog een gezin. Het lijkt haast of onze agendas volgepropt zitten met dingen die we allemaal al moeten. En dan moet je ook nog sporten??? Waar haal je toch de tijd vandaan? Het lijkt niet te doen, maar ondanks dat het wat geregel, en in het begin discipline vergt, word je er uiteindelijk alleen maar beter van. Je krijgt meer energie en je zult je fitter voelen. Maar hoe doe je dat dan, sporten combineren met een druk leven?

1. Zorg voor efficiënte workouts

Elke dag uren lang trainen is echt niet nodig om fitter en sterker te worden. Volgens de beweegnorm is naast 150 beweeg minuten, 3 x per week een extra cardio en/of krachttraining belangrijk. Als je zorgt voor een efficiënte, goed opgebouwde training kan je al in 45 minuten klaar zijn.

Opdracht: zorg voor een schema met een aantal oefeningen waarmee je je hele lichaam traint. Dit schema kan je dan 2 á 3 x per week gebruiken. Zo maak je het jezelf een stukje makkelijker.

2. Plan je trainingen

Met een baan én een druk sociaal leven is het niet handig om je trainingen aan het toeval over te laten. Zo komen er altijd onverwachte vertragingen, borrels of telefoontjes tussendoor en heb je voor je het weet je jouw training gemist of geen energie meer voor een flinke workout. Plan je trainingen op momenten die voor jou meestal goed uitkomen en zet ze vast in je agenda! Zo kan het voor jou beter uitkomen om in de ochtend voor het werk te gaan trainen in plaats van erna. Dat is nog eens een goed begin van de dag!

Opdracht: kijk op welke momenten jij het beste kunt sporten én zet ze alvast in je agenda.

 

3. Kies voor personal training

Het kan een goede stok achter de deur zijn om samen met een personal trainer te gaan sporten. Je zegt minder snel af, het is gezellig én je kunt hebt direct een expert op het gebied van trainen aan je zijde. Je spendeert je tijd hierdoor meer efficïent en haalt meer uit je trainingen.

 

4. Beweeg meer gedurende de dag

Alle beetjes helpen. Neem dus die trap in plaats van de lift, ga in je lunchpauze een blokje om, loop eens naar die collega in plaats van hem/haar te mailen en haal je eigen koffie op het werk of haal ook eens voor de anderen. Bespreek dit met jouw collega’s, misschien doen er meer mee en kunnen jullie elkaar zo een beetje helpen.

Om sporten in je sociale leven te kunnen passen, is het belangrijk dat dit natuurlijk gaat. Kijk dus wat bij jou past. Hierdoor is het makkelijker vol te houden en zal het eerder een nieuwe gewoonte worden.

omhoog

Fit is het nieuwe rijk en balans het nieuwe bezit. In beweging komen en blijven.

 

 

Ondanks de LOCKDOWN gaan we niet bij de pakken neerzitten! We trainen met onze members online en doen personal training in de buitenlucht.

 

Wil je investeren in je gezondheid? Laat je gegevens achter voor een adviesgesprek!